Blogg | 01 november 2023
"Jobben er morsommere for alle, og det er ikke noe å kimse av"
Plutselig delte vi ut sertifikat nummer 500 for Certified Sitevision Website Developer. Hvem var det som fikk det? Erik Sylwan, som er seniorutvikler i Webstep og som også er sertifisert Sitevision Solution Developer. Vi bestemte oss for å ringe ham opp og snakke om Sitevision og opplæring.
Hei Erik og gratulerer med sertifiseringene dine!
Takk, det føles godt og som en ekstra fjær i hatten å få nummer 500. Det har vært god og givende trening.
Så morsomt å høre. Hvorfor valgte du å sertifisere deg?
"Det er et bevis på at jeg kan Sitevision veldig godt som konsulent. Et kvalitetsstempel. Det var også en kickstart for meg da jeg byttet jobb og begynte å lage enda mer av mine egne løsninger. Jeg har jobbet i Sitevision veldig lenge, så det var fint å få en bekreftelse på at jeg jobber på riktig måte, og jeg fikk også mye ny innsikt. Blant annet hvordan strukturer og dekorasjonsmaler kan forenkle for redaktøren.
Er du ikke spesielt opptatt av redaktører?
Den største fordelen med Sitevision er at redaktørene jobber i et godt verktøy som er nyttig i bransjen. Det er så mye du kan gjøre som avansert redaktør som ikke krever utviklerkompetanse. Da trenger ikke kunden å involvere folk som meg like ofte. Det sparer dem for penger, redaktørene får større kontroll og kan påvirke sidene selv, mens jeg som utvikler og konsulent kan fokusere på de mer avanserte løsningene. Jobben blir morsommere for alle, og det skal man ikke kimse av.
Vil du anbefale andre å ta opplæring i Sitevision?
Ja, hvis du ikke har gjort det, men jobber med å bygge og videreutvikle nettsteder, vil du ha nytte av det. Det er et bredt utvalg av kurs, og de gir alltid nye ideer og det er alltid mer å lære. Jeg kommer definitivt til å komme tilbake til opplæringssenteret i Örebro.
