Blogg | 01 november 2023
”Jobbet blir roligare för alla och det ska man inte förringa”
Plötsligt delade vi ut certifikat nummer 500 för Certified Sitevision Website Developer. Vem som knep det? Erik Sylwan som är senior utvecklare på Webstep och som även är Certified Sitevision Solution Developer. Vi bestämde oss för att ringa upp och snacka lite Sitevision och utbildning.
Hej Erik och grattis till dina certifieringar!
Tack, det känns jättekul och som en extra fjäder i hatten att få nummer 500. Det har varit bra och givande utbildningar.
Vad roligt att höra. Varför valde du att certifiera dig?
Det är ett kvitto på att jag som konsult kan Sitevision väldigt bra. En kvalitetsstämpel. Sen blev det också som en kickstart för mig när jag bytte jobb och började skapa ännu fler egna lösningar. Jag har jobbat väldigt länge i Sitevision så dels var det skönt att få bekräftat att jag jobbar på rätt sätt, dels tog jag med mig en hel del nya insikter. Bland annat hur strukturer och dekorationsmallar kan förenkla för redaktören.
Visst brinner du extra för redaktörerna?
Den största fördelen med Sitevision är att redaktörerna jobbar i ett bra verktyg som kommer till nytta i verksamheten. Det finns så mycket man kan göra som avancerad redaktör som inte kräver någon utvecklarkompetens. Då behöver kunden inte lika ofta blanda in såna som jag. Det sparar de pengar på, redaktörerna får större kontroll och kan påverka sajterna själva medan jag som utvecklare och konsult kan fokusera på de mer avancerade lösningarna. Jobbet blir roligare för alla och det ska man inte förringa.
Skulle du rekommendera andra att utbilda sig i Sitevision?
Ja, har du inte gjort det men jobbar med att bygga och vidareutveckla sajter så har du nytta av det. Det finns ett brett utbud av utbildningar och de ger alltid nya idéer och det finns alltid mer att lära. Jag kommer absolut tillbaka till utbildningssalen i Örebro.
